Tips over Phishing

Tips over Phishing - Tips over Virussen - Tips over Computer-inbraak - Tips over Privacy - Tips over Bankzaken

Tips over Phising

Hieronder vindt u een lijst met mogelijke acties die u kunt nemen om de kans op oplichting te verkleinen. Mocht u zelf nog aanvullingen hebben, mail dan gerust via ons contact-formulier

  • Als iets werkelijk door de bank is verstuurd zitten er geen spellingfouten in.
  • Onderin de status bar staat de url van de link, lijkt deze op die van de bank.
  • Als de bank iets verstuurd geven ze vaak uitgebreide en duidelijke instructies van hoe en wat.
  • Meestal als de bank iets naar je stuurt, wordt er duidelijk gemaakt dat hij voor jou is en niet voor iemand anders ( bijvoorbeeld: Geachte klant xxx xxxx xxxx xxx 998' of 'Geachte meneer Steen', in plaats van 'Geachte klant'). Dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
  • Als de bank en mail stuurt naar je, zorgen ze vaak dat je ook contact met ze kan opnemen door een e-mail adres erin te zetten, of een telefoonnummer voor problemen.
  • Als een bank al een link gebruikt is dit meestal een cut & paste link en niet een 'click-on' link.
  • Banken gebruiken altijd een https://www.develigelink.com in plaats van de onbeveiligde http://www.deonveiligelink.com verbinding. Het verschil zit hem in de 'S' achter de 'http'. Deze staat voor 'secure' wat veilig betekent.
  • Deze test maken over hoeveel verstand je hebt van phising.

Vorige | Volgende